16 mei 2021             LENTEWANDELING:              GAAT NIET DOOR.

Maandwandeling voor leden en introducees.

Elke derde zondag van de maand wandelen. Vertrekpunt Gemeentehuis Voerendaal om 10.00 uur precies.

Er wordt gecarpoold. € 2,– voor het meerijden aan de chauffeur geven

Wanneer kunnen we weer samen wandelen?     Het staat in de sterren geschreven!!

NIEUWS:

ZONDAG 18 juli 2021 MAANDWANDELING

voor leden, introducees, belangstellenden,

langs de Geleenbeek vanaf Kasteel Hoensbroek.

2020

19 januari: Een wandeling door het mooie VIJF-sterrengebied rondom Mechelen.  De wandelaars hebben genoten. Het was mooi wandelweer.

16 februari: Rondom Houtem-St. Gerlach-Berg en Terblijt. Harde wind, maar droog weer. Een mooie wandeling, slechts op een klein stukje last van de harde wind gehad.

15 maart: Een mooie wandeling via een aantal kleine kernen van Voerendaal. Pauze bij de Bufkes op de Woonboulevard Heerlen. Een paar uur voor de afkondiging van het verplicht sluiten van de horeca. i.v.m. de uitbreiding van de CORONA-besmettingen.

In de maanden april, mei, juni, hebben de maandwandelingen niet plaatsgevonden.

juli: weer Gestart met de maandwandelingen. Mooi weer, een groep van ruim tien wandelaars. Richting Retersbeek, Wijnandsrade, Golfbaan Voerendaal (alwaar gepauzeerd op het schitterende terras) Kasteel Haeren. (ca. 12 km)

in augustus geen wandeling.

2020

De twee jaarlijkse

wandelingen vanuit het Kunderhoes zijn in 2020 beide NIET doorgegeven i.v.m. de CORONA-Pandemie.

20 september:

wandeling via Kunderberg, Wijngoed Overst Voerendaal, Winthagen/Trappegats naar Colmont. Pauze op het ruime terras bij de Panoramacamping Colmont. Verder via Ubachsberg, boven langs de helling van de Kunderberg, via Kunrade terug naar het Gemeentehuis. Heerlijk weer. Afstand ca. 12 km

Ieder hield de 1,5 meter goed zelf in de gaten.

De wandelaars gaven toestemming om enkele foto’s te plaatsen.

Dit was voorlopig de laatste maandwandeling vanwege de CORONA-pandemie.

2 0 1 9

20.1.19 Maandwandeling met bijna 20 wandelaars in en om het prachtige Imstenraderbos, lengte 12 km met een pauze bij de Diligence.

17.2.19 Maandwandeling vanaf de parkeerplaats van het Gemeentehuis te Voerendaal, richting Wijnandsrade, via de Luiperbeek. Genoten van heerlijke vla in het Dorpscafé te Wijnandsrade.

17.3.19: Maandwandeling met als vertrekpunt de kerk in Orsbach helaas niet doorgegaan, wegens zeer slechte weersomstandigheden, en zeer minimale opkomst.

Tweede Paasdag 22.4.19Maandwandeling langs de vele kalkovens rondom Ubachsberg en Benzenrade, met 18 wandelaars. Een prachtige, doch enigszins zware wandeling door ons heuvelland.

19 mei: Maandwandeling richting Hulsberg – Wissegracht, lengte ca. 12 km, prachtig weer, mooie pauzelocatie Brasserie in de Wiesj, Wissegrachtweg in Hulsberg/Wissegracht. De wandelaars waren enthousiast over de mooie omgeving.

2 juni: heeft de LENTEWANDELING plaatsgevonden. Behalve de gebruikelijke afstanden van 9, 15 en 21 km was de 5 km afstand mogelijk met voor de basisschooljeugd een FOTO-ZOEKTOCHT. Op de pauzeplaats in Klimmen was een muzikaal optreden door singer-songwriter Linde Grooten uit Klimmen, dit in het kader van het ZOMERFESTIVAL, dat van 24 mei tot 2 juni in Voerendaal plaatsvond.  Alle routes kwamen langs Kasteel Cortenbach, waar het evenement “Cortenbach where music meets art” plaats vond, en waar de wandelaars een bezoekje konden brengen.

16 juni: Helaas niet door kunnen gaan.

21 juli: Maandwandeling met vertrek vanuit Orsbach, schitterend weer, prachtige vergezichten, mooie pauzeplaats op Kasteel Bloemendaal in Vaals. Al met al een mooie dag.

18 augustus: Maandwandeling rondom Kerkrade. Vanwege de vele regenval is deze wandeling niet doorgegaan. Doch met drie leden  een mooie ronde gemaakt vanuit Voerendaal, met een bezoek aan het nieuwe Maankwartier, koffie op het Pancratiusplein in Heerlen, en in de stromende regen weer terug naar Voerendaal.

15 september: De maandwandeling van ca. 12 kilometer door een aantal mooie natuurgebieden rondom Voerendaal, zoals landschapspark Terworm, de groene long met de Weltervijver, de Kunderberg. 16 deelnemers, prachtig weer, de pauze op het mooie terras van de Rousch in Welten

29 september: NAZOMER-PANORAMAwandeling, afstanden 9, 15, 21 km, inschrijven in het Kunderhoes, Hogeweg 74 te Voerendaal-Kunrade, vanaf 07.30 uur. De weersvoorspellingen waren zeer slecht, waardoor een groot aantal wandelaars de deur niet is uitgegaan.  De ruim 200 wandelaars die gewandeld hebben, waren bijzonder enthousiast over de mooie routes die uitgezet waren door de natuurgebieden rondom Voerendaal. En…..veel regen is er niet gevallen. Op de pauzeplaats bij de gastvrije scoutinggroep in Welten gezellige muziek door Guus Debets op zijn elektrisch orgel.

20 oktober: MAANDWANDELING vanuit Mechelen, Helaas niet doorgegaan door het super slechte weer.

17 november: MAANDWANDELING rondom KERKRADE.  Mooie wandeling met een gezellige rustpauze.

15 december: MAANDWANDELING. vanuit Gulpen, rustpauze in het centrum van het gezellige Gulpen.