Datum

Maandwandeling voor leden en introducees.      in Juli 2021 zijn we weer gestart.

Elke derde zondag van de maand wandelen. Vertrekpunt Gemeentehuis Voerendaal om 10.00 uur precies.

Er wordt gecarpoold. € 2,– voor het meerijden aan de chauffeur geven

Afstand ca. 10-12 kilometer, met een rustpauze onderweg in een horecagelegenheid.

2 0 2 1

De twee jaarlijkse

wandelingen vanuit het Kunderhoes zijn in 2021 beide NIET doorgegeven i.v.m. de CORONA-Pandemie

19 december: maandwandeling, vertrek 10.00 uur precies van de parkeerplaats bij het Gemeentehuis te Voerendaal, naar de vertrekplaats van de wandeling. Voor leden en introducees. De leden krijgen tijdig via de mail bericht waar de wandeling plaatsvindt.

21 november: Echt november weer.  Er was flink wat regen voorspeld,  doch in de praktijk viel het mee, Wat miezerregen in het begin, daarna droog. Wel enkele modderige paadjes, vooral in het Ravensbos. Maar alles is goed verlopen. Een lekker kopje koffie of cappuccino met heerlijke vla bij Cremant in Schimmert.

23 oktober: VIERING 25-JARIG BESTAAN van Wandelvereniging Voerendaal. Het was een gezellige avond, waar een heel groot deel van onze leden bij aanwezig was. Lekker eten, een drankje, muziek, al met al een mooi feestje.

Een paar dagen van te voren is er in het Cortenbacherveld door het bestuur van Wandelvereniging Voerendaal een zitbank “overhandigd” aan burgemeester Wil Houben (in het midden met hoed) met opschrift:   25 jaar Wandelvereniging Voerendaal 2021.

17 oktober:  een wandeling door de mooie groene long van Heerlen, met ook deze keer een super lekker zonnetje, een pauze bij de Twee Gezusters in het centrum van Heerlen waar genoten werd van een lekker kopje koffie met een stukje Limburgse vlaai. De terugweg liep door het Aambos, een bijzonder bos midden in Heerlen. Voor de meeste wandelaars een verrassend stukje natuur.

19 september:  alweer een hele mooie zonnige dag. Gestart bij het Klooster in Wittem, richting Mechelen via DalBissen, Schweiberg, bergje op, bergje af,  koffie met heerlijke vla bij de Geulhof in Mechelen, terug naar de parkeerplaats in Wittem langs de meanderende Geul.

Ieder die erbij was, heeft genoten van de schitterende omgeving, de mooie uitzichten, het gezellige gezelschap.

15 augustus: heel veel mooie vergezichten, prachtig zonnig weer, een enthousiaste groep wandelaars, beginpunt bij de kerk in Ubachsberg, richting Bosschenhuizen, via rustige wandelpaden afgedaald naar Eys, een “lange, gezellige” pauze bij de Eyserhof. Na de rustpauze,  dat wat we bergaf hebben gedaan, nu bergOP. Het gaat prima. Via Eyserheide, Trintelen na een lekker ijsje bij de Bernardushoeve weer naar het beginpunt.

18 juli: weer een eerste maandwandeling voor leden, introducees, belangstellenden, na een lange stop vanwege de CORONA-pandemie. Langs de Geleenbeek vanaf Kasteel Hoensbroek. Een verrassende tocht, gedeeltelijk langs de Geleenbeek, uitzicht op de Buitenring, gezellige pauze bij de prachtige horecagelegenheid “Bie de BRON” in Thull (bij de Alfa-brouwerij).  En het weer dat we verdienden, heel mooi.

2 0 2 0

De twee jaarlijkse

wandelingen vanuit het Kunderhoes zijn in 2020 beide NIET doorgegeven i.v.m. de CORONA-Pandemie

19 januari: Een wandeling door het mooie VIJF-sterrengebied rondom Mechelen.  De wandelaars hebben genoten. Het was mooi wandelweer.

16 februari: Rondom Houtem-St. Gerlach-Berg en Terblijt. Harde wind, maar droog weer. Een mooie wandeling, slechts op een klein stukje last van de harde wind gehad.

15 maart: Een mooie wandeling via een aantal kleine kernen van Voerendaal. Pauze bij de Bufkes op de Woonboulevard Heerlen. Een paar uur voor de afkondiging van het verplicht sluiten van de horeca. i.v.m. de uitbreiding van de CORONA-besmettingen.

In de maanden april, mei, juni, hebben de maandwandelingen niet plaatsgevonden.

juli: weer Gestart met de maandwandelingen. Mooi weer, een groep van ruim tien wandelaars. Richting Retersbeek, Wijnandsrade, Golfbaan Voerendaal (alwaar gepauzeerd op het schitterende terras) Kasteel Haeren. (ca. 12 km)

augustus geen wandeling.

20 september:    wandeling via Kunderberg, Wijngoed Overst Voerendaal, Winthagen/Trappegats naar Colmont. Pauze op het ruime terras bij de Panoramacamping Colmont. Verder via Ubachsberg, boven langs de helling van de Kunderberg, via Kunrade terug naar het Gemeentehuis. Heerlijk weer. Afstand ca. 12 km

Ieder hield de 1,5 meter goed zelf in de gaten.

De wandelaars gaven toestemming om enkele foto’s te plaatsen.  Dit was voorlopig de laatste maandwandeling vanwege de CORONA-pandemie.

2 0 1 9

21.1.19 Maandwandeling met bijna 20 wandelaars in en om het prachtige Imstenraderbos, lengte 12 km met een pauze bij de Diligence.

17.2.19 Maandwandeling vanaf de parkeerplaats van het Gemeentehuis te Voerendaal, richting Wijnandsrade, via de Luiperbeek. Genoten van heerlijke vla in het Dorpscafé te Wijnandsrade.

17.3.19: Maandwandeling met als vertrekpunt de kerk in Orsbach helaas niet doorgegaan, wegens zeer slechte weersomstandigheden, en zeer minimale opkomst.

Tweede Paasdag 22.4.19Maandwandeling langs de vele kalkovens rondom Ubachsberg en Benzenrade, met 18 wandelaars. Een prachtige, doch enigszins zware wandeling door ons heuvelland.

19 mei: Maandwandeling richting Hulsberg – Wissegracht, lengte ca. 12 km, prachtig weer, mooie pauzelocatie Brasserie in de Wiesj, Wissegrachtweg in Hulsberg/Wissegracht. De wandelaars waren enthousiast over de mooie omgeving.

2 juni: heeft de LENTEWANDELING plaatsgevonden. Behalve de gebruikelijke afstanden van 9, 15 en 21 km was de 5 km afstand mogelijk met voor de basisschooljeugd een FOTO-ZOEKTOCHT. Op de pauzeplaats in Klimmen was een muzikaal optreden door singer-songwriter Linde Grooten uit Klimmen, dit in het kader van het ZOMERFESTIVAL, dat van 24 mei tot 2 juni in Voerendaal plaatsvond.  Alle routes kwamen langs Kasteel Cortenbach, waar het evenement “Cortenbach where music meets art” plaats vond, en waar de wandelaars een bezoekje konden brengen.

16 juni: Helaas niet door kunnen gaan.

21 juli: Maandwandeling met vertrek vanuit Orsbach, schitterend weer, prachtige vergezichten, mooie pauzeplaats op Kasteel Bloemendaal in Vaals. Al met al een mooie dag.

18 augustus: Maandwandeling rondom Kerkrade. Vanwege de vele regenval is deze wandeling niet doorgegaan. Doch met drie leden  een mooie ronde gemaakt vanuit Voerendaal, met een bezoek aan het nieuwe Maankwartier, koffie op het Pancratiusplein in Heerlen, en in de stromende regen weer terug naar Voerendaal.

15 september: De maandwandeling van ca. 12 kilometer door een aantal mooie natuurgebieden rondom Voerendaal, zoals landschapspark Terworm, de groene long met de Weltervijver, de Kunderberg. 16 deelnemers, prachtig weer, de pauze op het mooie terras van de Rousch in Welten

29 september: NAZOMER-PANORAMAwandeling, afstanden 9, 15, 21 km, inschrijven in het Kunderhoes, Hogeweg 74 te Voerendaal-Kunrade, vanaf 07.30 uur. De weersvoorspellingen waren zeer slecht, waardoor een groot aantal wandelaars de deur niet is uitgegaan.  De ruim 200 wandelaars die gewandeld hebben, waren bijzonder enthousiast over de mooie routes die uitgezet waren door de natuurgebieden rondom Voerendaal. En…..veel regen is er niet gevallen. Op de pauzeplaats bij de gastvrije scoutinggroep in Welten gezellige muziek door Guus Debets op zijn elektrisch orgel.

20 oktober: MAANDWANDELING vanuit Mechelen, Helaas niet doorgegaan door het super slechte weer.

17 november: MAANDWANDELING rondom KERKRADE.  Mooie wandeling met een gezellige rustpauze.

15 december: MAANDWANDELING. vanuit Gulpen, rustpauze in het centrum van het gezellige Gulpen.